Ubrukte midler til veiinvisteringer

Åpent spørsmål til Statens veivesen og samferdselssjef Gro Solberg i fylkeskommunen

I 2010 var rammen 292 millioner kroner. Ubrukt 120,0 millioner.

Artikkelen held fram under annonsen.

I 2011 var rammen 298 millioner kroner. Ubrukt 112,4 millioner.

Buskerud Fremskrittsparti ønsker svar på hvordan Statens Veivesen jobber med å intensivere bruken av ubrukte midler til veiinvesteringer.

Buskerud sliter med dårlige fylkesveier i så å si alle kommuner og ønsker en forklaring på hvorfor ikke statens veivesen viser evne til øke tempoet på arbeidet, tross at man har vært klar over denne situasjonen i flere år.

Har det vært vurdert å hente inn personell fra utlandet for å løse denne utfordringen?

I hvilken grad økes bruken av private aktører der dette er mulig?

Bør man ikke vurdere en sirkulering i rekkefølgen på de mest prioriterte sakene slik at de som først blir ferdig regulert, først også blir igangsatt først ref.sitat: Når vi ikke klarer å gjennomføre de tiltak vi hadde mål om, tror mange at vi har penger til overs som kan brukes andre steder i fylket. Slik er det ikke, og de investeringene vi har planlagt, blir gjort, bare litt senere, sier Solberg.

Buskerud FrP ønsker å vite hvor mye av de ubrukte midlene for 2011 er brukt i 2012?